· 

Tweeling Vraag #3: Versterken ze elkaars goede en/of slechte gedrag?

Geen een leraar wil een tweeling in de klas die samen echt een frontlinie vormen. Die samen zorgen voor onrust, ruzie en problemen. Tweelingkinderen die samen de strijd aangaan en echt een blok zijn. Dus zien jullie dat jullie kinderen elkaar versterken in negatief gedrag? Apen ze elkaar constant na?

Overweeg dan om ze in ieder een eigen klas te plaatsen. Maar voordat je dit doet, probeer wel wat vaker individuele tijd in te plannen, zodat ze wennen aan het zonder elkaar zijn.⠀

Versterken ze elkaar juist in het goede gedrag? Zijn ze behulpzaam naar elkaar, maar ook naar andere kindjes? Vormen ze een team in goede zin? Sporen ze elkaar aan om naar de juf te luisteren? Dan is het juist weer heel verstandig om ze in één klas te zetten.⠀

Zo zie je, dat het gedrag dat jullie tweeling vertoont leidend is voor de keuze die jullie als ouders (in overleg met school) maken. Een school kan nooit op voorhand besluiten dat jullie tweeling uit elkaar moet. Gelukkig zien steeds meer scholen ook in dat dit beleid achterhaald is. En dat is maar goed ook!⠀

Hoe ging jullie school om met jullie verzoek de kinderen samen of juist apart te plaatsen?⠀

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Ervaringen van andere tweelingouders

"Paulien is super flexibel, denkt goed mee voor ideeën, geeft tips en handvatten waar je echt wat aan hebt." - Eva, moeder van  jongen/meisje tweeling (2 jaar)

 

"De coachingssessies met Paulien waren erg waardevol; ze is flexibel, luistert goed, denkt mee, motiveert en helpt je verder in het proces." - Daniël, tweelingvader jongen/meisje 2 jaar

 

"Paulien heeft veel kennis als het gaat om tweelingen en geeft duidelijk advies waar je zeker in de praktijk mee aan de slag kan gaan." - Babiche, moeder van jongen/meisje tweeling (4 jaar)

 


Gegevens

Paulien Perfors

Waalwijk,

Noord-Brabant

06-14585281

@detweelingcoach

KvK nr.: 73108162

 

Privacyverklaring l Algemene voorwaarden l Veelgestelde vragen

Tweelingexpert bij